Kiropraktor i Vejle | Horsensvej 72D, 7100 Vejle | 75 82 96 77 | kontakt@kiropraktorivejle.dk

Hvad kan vi

Som kiropraktor, massør og fysioterapeut er vi uddannede i at behandle mange skader og smertetilstande i bevægeapparatet. Udover hold i lænd, nakke og resten af ryggen, ser vi personer, som har discusprolapser, der ikke skal opereres, og et væld af andre skader. Her er et udsnit af de skader, vi ofte møder.

Børn og spædbørn:    Vi behandler naturligvis børn. Kolik, stive nakker eller uvilje mod at dreje hovedet til den ene side, skrigende eller utilpasse spædbørn, børn der har svært ved at sove etc. Børn behandles naturligvis med nænsom hånd, stor hensyntagen og nærvær. Jette og Susanne har stor erfaring med at behandle børn helt fra deres første måneder og op. Line behandler alle der kan kravle eller gå. Jakob behandler med glæde børn fra to år og op.

Hovedpine:    Rigtig mange hovedpiner stammer fra spændinger i nakken. Migræne kan også provokeres af spændinger i nakken. Hvis man får ondt i hovedet, er det derfor oplagt at starte med at undersøge og behandle nakken. Vi behandler blandt andet ved at løsne op i muskler og led, og rådgive om holdning, arbejdsergonomi og øvelser.

Slidgigt:    Det er ikke noget problem at behandle personer, der har slidgigt. Der tages hensyn til tilstanden i behandlingen, men vi kan ofte gøre en forskel i forhold til bevægelighed og smerter ved for eksempel en hofte, en lænd eller en nakke med slidgigt.

Skuldersmerter:    Skuldersmerter skyldes ofte muskulære problemstillinger. Det kan også stamme fra nakken. Uanset hvilken årsag, så behandler vi de problemer. Træning kan være vigtig her, og vi instruerer blandt andet i elastikøvelser. Akupunktur kan også være yderst gavnligt.

Tennisalbue og golfalbue:    Betegnelse for muskelinflammation to forskellige steder i underarmen. Vi behandler begge dele med akupunktur, massageteknikker, mobilisering med videre.

Hofte- og bækkensmerter:    Der kan være flere årsager til disse smerter, fra hold i lænd og bækken, til muskelirritation eller -overbelastning. Mange af generne sidder i led og muskler ved lænd og bækken/balder, og kan udbedres med den rigtige behandling. Lyskesmerter og lyskeskader har vi også god erfaring med at behandle. Smerter ved haleben, for eksempel fra at falde ned på bagdelen, kan vi også behandle.

Fødder og ankler:    Har du en nedsunket forfod, eller en forstuvet ankel, der aldrig er blevet helt god? Måske andre fodsmerter eller -gener, der ikke vil gå væk af sig selv? Hælspore, smerter i achillessene og fodsål? Mange ved det ikke, men den slags problemer tager kiropraktorer sig også af. Vi behandler led og relaterede muskler, og giver gode råd om øvelser og fodtøj, når det er relevant.

Osteoporose/knogleskørhed:    Det er ikke en lidelse vi som sådan behandler. Det er heller ikke noget der behøver være et problem i forbindelse med vores behandling. Det vil sige, at hvis du har ondt i ryggen og osteoporose, er du meget velkommen hos os. Vi udelukker altid knoglebrud før behandling, enten via din historie, vores almindelige undersøgelser, eller ved at tage et røntgenbillede. Under behandlingen er det vores pligt at tage hensyn til andre lidelser, herunder osteoporose/knogleskørhed.

Har du selv en mistanke om, at du kunne have brækket noget, kan du også tage til din egen læge og få det undersøgt.