Kiropraktor i Vejle | Horsensvej 72D, 7100 Vejle | 75 82 96 77 | kontakt@kiropraktorivejle.dk

Hvad kan vi;

Som kiropraktorer er vi uddannede i at behandle mange skader og smertetilstande i bevægeapparatet. Udover hold i lænd, nakke og brystryg, ser vi personer, som har discusprolapser, der ikke skal opereres, og folk med et væld af andre skader.

Børn og spædbørn:    Vi behandler begge børn. Jette har stor erfaring med at behandle børn helt fra deres første måneder og op, og Jakob behandler børn fra to år og op. Kolik, stive nakker, skrigende spædbørn, børn der har svært ved at sove etc. Børn behandles naturligvis med stor hensyntagen og nærvær.

Hovedpine:    Rigtig mange hovedpiner stammer fra spændinger i nakken. Migræne kan også provokeres af spændinger i nakken. Hvis man får ondt i hovedet, er det derfor oplagt at starte med at undersøge og behandle nakken. Vi behandler ved at løsne op i muskler og led.

Slidgigt:    Det er ikke noget problem at behandle personer der har slidgigt. Der skal tages hensyn i forhold til behandlingen, men vi kan ofte gøre en forskel i forhold til bevægelighed og smerter ved for eksempel en hofte, en lænd eller en nakke med slidgigt.

Knogleskørhed:    Knogleskørhed eller osteoporose gør i sig selv ikke ondt, men kræver mere forsigtig behandling end unge, stærke knogler. Hvis man får smerter i muskler eller led skal man naturligvis behandle det, uanset om man har stærke eller svage knogler.

Skuldersmerter:    Skuldersmerter skyldes ofte muskulære dysfunktioner, men kan også stamme fra nakken. Uanset hvilken årsag, så behandler vi disse problemer. Træning er ofte vigtig her, vi anbefaler ofte elastikøvelser. Jakob tilbyder også akupunktur som en mulig behandling.

Tennisalbue og golfalbue:    Betegnelse for muskelinflammation to forskellige steder i underarmen. Vi behandler begge. Jakob tilbyder blandt andet akupunkturbehandling for tilstandene.

Hofte- og bækkensmerter:    Der kan være flere årsager til disse smerter, fra hold i lænd og bækken til muskelirritation eller -overbelastning. Mange af generne sidder i led og muskler ved lænd og bækken/balder, og kan udbedres med den rigtige behandling. Lyskesmerter og lyskeskader har vi god erfaring med at behandle.

Fødder og ankler:    Har du en nedsunket forfod, eller en gammel gene efter en forstuvet ankel? Måske fodsmerter eller -gener, der ikke vil gå væk af sig selv? Hælspore, smerter i achillessene og fodsål? Mange ved det ikke, men den slags problemer tager kiropraktorer sig også af. Vi behandler led og relaterede muskler, og giver gode råd om øvelser og fodtøj, når det er relevant.

Osteoporose/knogleskørhed:    Det er ikke en lidelse vi som sådan behandler. Det er heller ikke noget der behøver være et problem i forbindelse med vores behandling. Det vil sige, at hvis du har ondt i ryggen og osteoporose, er du velkommen hos os. Vi udelukker altid knoglebrud før behandling, enten via din historie, vores almindelige undersøgelser, eller ved at tage et røntgenbillede. Under behandlingen tager vi ligeledes hensyn til andre lidelser, herunder osteoporose/knogleskørhed.

Har du selv en mistanke om, at du kunne have brækket noget, kan du også tage til din egen læge og få det undersøgt ad den vej.